Κ. Γκιουλέκας: Να φύγει η Θεσ/νίκη από τη μιζέρια

Κ. Γκιουλέκας: Να φύγει η Θεσ/νίκη από τη μιζέρια
INTIME

Του Γ. Χαβιανίδη

Είμαστε μόλις λίγες ημέρες πριν τις εκλογές και η ΝΔ θα είναι πιθανότατα η νέα κυβέρνηση. Θα επιδιώξει διορθώσεις στη Συμφωνία των Πρεσπών και ποιες; 

Η συμφωνία αυτή προσέβαλε και περιφρόνησε τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. Από την πρώτη στιγμή σύσσωμη η Νέα Δημοκρατία τάχθηκε κατά αυτής της επαίσχυντης συμφωνίας και προσπάθησε με κάθε δυνατό μέσο να αποτρέψει τόσο την υπογραφή όσο και την κύρωσή της. Ο Αλέξης Τσίπρας και οι συνεταίροι του, όμως, αποφάσισαν να κλείσουν ένα τόσο σημαντικό θέμα επιφέροντας ζημία στα εθνικά συμφέροντα. Άνοιξαν πληγές. Επεξεργαζόμαστε ένα συνολικό σχέδιο για να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να ανατρέψουμε τις τραγικές συνέπειες αυτής της εθνικά επιζήμιας συμφωνίας. Μέρος αυτού του σχεδίου αποτελεί η δέσμευσή μας για την προβολή βέτο στην ενταξιακή πορεία των Σκοπίων στην Ε.Ε., αλλά και η ανάδειξη της μίας και μοναδικής Μακεδονίας, όπως έχει ήδη προαναγγείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μέσω μιας διεθνούς εκστρατείας επικοινωνίας.

Αν δεν υπάρξει αυτοδύναμη κυβέρνηση ΝΔ, τότε το πιο πιθανό είναι να πάμε σε νέες εκλογές; Αν όχι, με ποιον μπορείτε να συνεργαστείτε; Μπορούμε να δούμε μεγάλο συνασπισμό ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ;

Η αυτοδυναμία είναι στόχος, όχι αυτοσκοπός. Ο τόπος χρειάζεται ισχυρή και σταθερή κυβέρνηση.  Γι’ αυτό ζητούμε από τον ελληνικό λαό μια ισχυρή εντολή στις 7 Ιουλίου. Ισχυρή εντολή σημαίνει μία ισχυρή και αποτελεσματική κυβέρνηση που θα μπορέσει να εφαρμόσει το πρόγραμμά της και να βγάλει τη χώρα από τα αδιέξοδα. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω πως η αυτοδυναμία είναι εφικτή. Η Νέα Δημοκρατία, όμως, ακόμη και αυτοδύναμη ως κυβέρνηση, θα επιδιώξει ευρύτερες συνεργασίες και συναινέσεις τόσο στο πολιτικό πεδίο όσο και στο πεδίο της κοινωνίας. Συνεργασίες ή συμμαχίες που θα πρέπει να εδράζονται σε κοινές αξίες, κοινές συνισταμένες. Γι’ αυτό μία τέτοια συμμαχία με τον ΣΥΡΙΖΑ φαντάζει απίθανη και αδιανόητη. Με τον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει τέλεια διάσταση ιδεολογικών απόψεων, αξιών, νοοτροπίας και πρακτικών.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που θα έχει να αντιμετωπίσει το κόμμα σας ως κυβέρνηση την επόμενη ημέρα;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να αλλάξουμε το ήθος και το ύφος της εξουσίας στο οποίο συνήθισαν οι Έλληνες πολίτες κατά την περίοδο της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και το οποίο μας γύρισε πολλά χρόνια πίσω. Ψέματα, απογοήτευση, μικροκομματικοί τακτικισμοί, βολέματα, διχαστικά διλλήματα, διαστρέβλωση της πραγματικότητας… Αυτή είναι η Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτή την Ελλάδα θέλουμε να αλλάξουμε, εφαρμόζοντας το πρόγραμμά μας ζητώντας τη θετική ψήφο των συμπατριωτών μας. Να οδηγήσουμε τη χώρα σε ένα καλύτερο αύριο. Με νέες και καλά αμειβόμενες δουλειές, λιγότερους φόρους για όλους, επενδύσεις, μεταρρυθμίσεις και αποκατάσταση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών. Η επόμενη κυβέρνηση της ΝΔ θα φροντίσει να επαναφέρει τα αυτονόητα που την τελευταία τετραετία έπαψαν να είναι και τόσο αυτονόητα.

Στο επίκεντρο του προγράμματος της ΝΔ βρίσκεται η επιτάχυνση της ανάπτυξης ώστε από τα επίπεδα του 2% να φθάσει στο 4%. Ποιες είναι οι πρώτες κινήσεις που σκοπεύετε να κάνετε ως κυβέρνηση για να βάλετε τις βάσεις για την επίτευξη αυτού του στόχου; Έχετε διατυπώσει τις προτάσεις σας αλλά δεν τις έχετε διαπραγματευτεί με τους εταίρους…

Το πρόγραμμα που έχει παρουσιάσει η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ξεκάθαρο. Οι μειώσεις φόρων που έχουμε εξαγγείλει θα υλοποιηθούν σε κάθε περίπτωση. Μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, δικαιότερη κατανομή των βαρών, παροχή κινήτρων για νέες επενδύσεις, άρση γραφειοκρατικών εμποδίων με την απλούστευση διαδικασιών είναι τα άμεσα μέτρα που έχουν ουσιαστικό αναπτυξιακό πρόσημο. Αφού υλοποιήσουμε τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η χώρα μπορούμε να ζητήσουμε από τους Ευρωπαίους εταίρους μας το αυτονόητο αναφορικά με τη μείωση των πλεονασμάτων. «Κλειδί» σε όλα αυτά η εμπιστοσύνη. Εμπιστοσύνη που φάνηκε, ήδη, από την επικράτηση της ΝΔ στις ευρωεκλογές και την επίσπευση των εθνικών εκλογών. Το Χρηματιστήριο τονώθηκε, η απόδοση του Ελληνικού Ομολόγου υποχώρησε κάτω από το 3%. Απεδείχθη ότι οι αγορές εμπιστεύονται το σχέδιο του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη χώρα. Με αυτή την εμπιστοσύνη και τις κοστολογημένες προτάσεις του προγράμματος της ΝΔ θα βάλουμε την Ελλάδα σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης.

Αν επανεκλεγείτε βουλευτής ποιες είναι οι προτεραιότητες σας για την Θεσσαλονίκη;

Οι Θεσσαλονικείς χάσαμε πολύτιμο χρόνο. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε από εδώ κι εμπρός ούτε ημέρα. Το όραμά μας για την πόλη είναι να ξεφύγουμε από την καθήλωση, την απογοήτευση και την μιζέρια ώστε να μπορέσει η Θεσσαλονίκη να διαδραματίσει έναν πραγματικά πρωταγωνιστικό ρόλο στην νοτιοανατολική Ευρώπη. Να γίνει ένα πραγματικό κέντρο παιδείας και πολιτισμού, ένα πολιτικό, οικονομικό, χρηματοπιστωτικό και διαμετακομιστικό κέντρο και ένας δημοφιλής τόπος προορισμού για ολόκληρη την Ευρώπη. Την επαύριο των εκλογών ενώνουμε τις δυνάμεις μας, σηκώνουμε τα μανίκια και διεκδικούμε αποφασιστικά αυτό που αξίζει η πόλη.

Με κυβέρνηση ΝΔ, τι θα γίνει με τον ΟΑΣΘ που τόσο ταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς;

Το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης είναι κατεπείγουσας προτεραιότητας στην ατζέντα της ΝΔ και θα το δούμε με μεγάλη προσοχή. Από την πρώτη στιγμή κρούσαμε τον κώδωνα του κινδύνου και προειδοποιήσαμε τους κυβερνώντες ότι με την κρατικοποίηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης θα δημιουργούνταν τεράστια προβλήματα. Δυστυχώς, επιβεβαιωθήκαμε. Σήμερα οι Θεσσαλονικείς ταλαιπωρούνται από τις κάκιστες υπηρεσίες του ΟΑΣΘ. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης είναι κάτι περισσότερο από τραγική. Ελάχιστα λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους, λεωφορεία που παρουσιάζουν καθημερινά βλάβες λόγω της ελλιπούς συντήρησης και της έλλειψης ανταλλακτικών. Πολλά δρομολόγια ακυρώνονται, ενώ παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις σε καθημερινή βάση. Μόνιμος συνωστισμός σε βρώμικα και ρυπογόνα λεωφορεία. Εκτός όλων αυτών, καταγράφεται και κατακόρυφη αύξηση κλοπών εντός των λεωφορείων. Η εικόνα που παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη είναι τριτοκοσμική.

Πριν προχωρήσουν στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ γνωρίζαμε ότι στο τέλος του 2019 απελευθερώνονται έτσι κι αλλιώς οι αστικές συγκοινωνίες όπως προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία που θα πρέπει να εφαρμόσει η χώρα μας. Στη ΝΔ πιστεύουμε στις συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και, ειδικά στην περίπτωση του ΟΑΣΘ, θεωρώ ότι δεν μπορεί να υπάρξει λύση χωρίς την συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Το σχέδιό μας για τον ΟΑΣΘ θα το παρουσιάσουμε, ακούγοντας και λαμβάνοντας σοβαρά τις προτάσεις από την πλευρά των εργαζομένων και των μετόχων στον Οργανισμό.