«Οικολογία – Αλληλεγγύη»: Το αλάτι για εκχιονισμούς έχει και αρνητικές συνέπειες

«Οικολογία – Αλληλεγγύη»: Το αλάτι για εκχιονισμούς έχει και αρνητικές συνέπειες
INTIME

Σε βορειότερες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής, όπου γίνεται πολύ πιο εκτεταμένη χρήση αλατιού για τον εκχιονισμό των δρόμων, έχουν διαπιστωθεί σοβαρές επιπτώσεις από τη διάβρωση των μετάλλων στα αυτοκίνητα και στο οπλισμένο σκυρόδεμα των κτηρίων, των γεφυρών κτλ αλλά και σε λίμνες, ποτάμια, στα φυτά και τα ζώα, επισημαίνει η «Οικολογία – Αλληλεγγύη».

«Επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι μπορεί να είναι σοβαρές οι επιπτώσεις σε υδάτινους αποδέκτες με γλυκό νερό και γενικά στη φύση. Το πολύ αλάτι μπορεί να «κάψει» ακόμη και ολόκληρα δέντρα, πόσο μάλλον να καταστρέψει τη χαμηλότερη βλάστηση σε κήπους και αυλές. Οικολογικές οργανώσεις στο εξωτερικό έχουν ασκήσει αυστηρή κριτική για την αλόγιστη χρήση αλατιού για λόγους εκχιονισμού. Απαιτείται φειδώ και αναζήτηση άλλων λύσεων» τονίζει ο υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Μιχάλης Τρεμόπουλος.

«Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα από το αλάτι, έχουν αναπτυχθεί ορισμένες εναλλακτικές τεχνικές. Κατ’ αρχήν, χρησιμοποιείται άμμος ή λεπτόκοκκο χαλίκι σε μίγματα με το αλάτι, ώστε να μειωθεί η ποσότητά του, σε χώρες όπως η Φινλανδία και η Γερμανία. Επιπλέον, γίνεται περιορισμένη χρήση άλλων αλάτων, όπως χλωριούχο ασβέστιο ή χλωριούχο μαγνήσιο, που έχουν μικρότερη διαβρωτική δύναμη και περισσότερη θερμαντική ικανότητα, αλλά δυστυχώς είναι έως και έξι φορές ακριβότερα. Επίσης, έχουν χρησιμοποιηθεί με επιτυχία οργανικά υγρά, όπως παραπροϊόντα από την εκχύλιση τεύτλων κατά την παραγωγή ζάχαρης ή από τη διαδικασία παραγωγής αιθανόλης, σε χώρες όπως ο Καναδάς και οι ΗΠΑ.

Αν και στη Θεσσαλονίκη τα φαινόμενα μακρόχρονου αποκλεισμού δρόμων λόγω χιονόπτωσης δεν είναι συχνά, ενώ οι απορροές καταλήγουν στη θάλασσα, οι φορείς της Αυτοδιοίκησης και της πολιτικής προστασίας, αλλά και οι απλοί πολίτες, θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τις αρνητικές επιπτώσεις από τη χρήση μεγάλων ποσοτήτων αλατιού. Επίσης, θα μπορούσε να οργανωθεί καλύτερα η δυνατότητα χρήσης θαλασσινού νερού από τους Δήμους, ώστε να καθαρίζονται οι δρόμοι. Επιπροσθέτως, καλό θα ήταν οι πολίτες να καθαρίζουν με φτυάρια και άλλα μηχανικά μέσα το χιόνι στα πεζοδρόμια μπροστά από το σπίτι και τα μαγαζιά τους. Ωστόσο, οι Δήμοι θα πρέπει να παρέχουν βοήθεια και αλάτι για τον καθαρισμό των πεζοδρομίων.

Σε πόλεις της βόρειας Ελλάδας όπου οι απορροές καταλήγουν σε ποτάμια και σε λίμνες, η χρήση του αλατιού θα πρέπει να γίνεται βέβαια με πολύ μεγαλύτερη φειδώ» προσθέτει ο κ. Τρεμόπουλος.