Προεκλογική φιέστα με μετρό και… γρήγορο τρένο

Προεκλογική φιέστα με μετρό και… γρήγορο τρένο
INTIME

Πέντε μήνες πέρασαν από την ημέρα που ο Αλέξης Τσίπρας εγκαινίασε τον πρώτο σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σήμερα, 16 Μαΐου 2019, τοποθετήθηκαν στις ράγες τα δύο βαγόνια του πρώτου συρμού του Μετρό στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, σε εκδήλωση με την παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη.

Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους σε δημοσιογράφους, ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για σημαντική μέρα για τη Θεσσαλονίκη. «Μπήκε ο πρώτος συρμός στο αμαξοστάσιο. Τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει η συναρμολόγηση στις δοκιμές του συρμού. Σε λίγο καιρό θα αρχίσουν τις δοκιμαστικές λειτουργίες», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Και πρόσθεσε: «αφού ο ΠΑΟΚ πήρε το πρωτάθλημα τελειώνει το μετρό και αφού πήρε και Νταμπλ θα τελειώσει η επέκταση στην Καλαμαριά».

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη τις επόμενες ημέρες η Αττικό Μέτρο θα ξεκινήσει τους διαγωνισμούς για τος πρόδρομες εργασίες στη δυτική Θεσσαλονίκη.

«Η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, δήλωσε: «Σήμερα η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα μετά τον επί χρόνια εκτροχιασμό του μετρό της Θεσσαλονίκης, σήμερα το μετρό εντροχιάστηκε. Είναι μια μεγάλη δικαίωση για όλους εμάς που δουλέψαμε σκληρά τα τρεισήμισι αυτά χρόνια και που πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα. Σήμερα είναι μια ιστορική στιγμή γιατί αλλάζουμε σελίδα και στο μετρό. Έχουμε ολοκληρώσει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου.

Έχουν ολοκληρωθεί οι υπόγειες σήραγγες σε όλο το μήκος και των δύο γραμμών και της Θεσσαλονίκης και της Καλαμαριάς. Έχει ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό έργο των υπόγειων σταθμών και την επόμενη εβδομάδα παραδίδεται ο δεύτερος σταθμός του Ευκλείδη και αμέσως μετά ο τρίτος που θα είναι του Παπάφη. Επομένως μπαίνουμε στη φάση της οργάνωσης της λειτουργίας του μετρό, με την έναρξη των δοκίμων μέσα στο αμαξοστάσιο και στη συνέχεια με τα δοκιμαστικά δρομολόγια κατά μήκος της γραμμής, τη λειτουργία του έργου της βασικής γραμμής στο τέλος του 2020 και τη λειτουργία της γραμμής Καλαμαριάς εντός 2021».

Στην εκδήλωση έδωσαν το «παρών» μεταξύ άλλων, η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης κ.α.

Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 57 λεπτά

Τη Δευτέρα 20 Μαΐου κάνει επίσημη «πρεμιέρα» το ηλεκτροκίνητο Intercity Express της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο θα εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα κι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε μόλις τέσσερις ώρες. Θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:

– 3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.

– 4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.

Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως αναφέρει η εταιρεία, παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%). Χθες, παρουσία Χρήστου Σπίρτζη, του γενικού γραμματέα Θάνου Βούρδα και των διοικήσεων των Οργανισμών του Σιδηροδρόμου πραγματοποιήθηκε το πρώτο ειδικό σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνητο συρμό.