Σκουρολιάκος: «Θα μπορούσε να βρεθεί λύση για το ΚΑΣ και το Σούνιο»

Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα στην Ελλάδα για τη «Μικρή τυμπανίστρια»
INTIME (Φωτ. αρχείου)

Την άποψη πως θα μπορούσε να βρεθεί λύση για το ΚΑΣ και το Σούνιο εξέφρασε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και ηθοποιός, Πάνος Σκουρολιάκος, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη για την άρνηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να παραχωρήσει τον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου για γυρίσματα συμπαραγωγής του BBC που σκηνοθετεί ο διάσημος Κορεάτης σκηνοθέτης Παρκ Τσαν Γουκ.

«Σέβομαι την επιστημοσύνη και την αρμοδιότητα του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, αλλά εδώ κάτι τους ξέφυγε. Είχαμε και ποιοτικές αξιολογήσεις, ότι δεν συνάδει η ταινία με το χώρο, κάτι που θυμίζει κριτικό κινηματογράφου, όχι αρχαιολόγο… Το σκεπτικό αναφέρει ότι ζητήθηκε ο χώρος από τις 7 το πρωί ως τις 7 το βράδυ, στις 12 Απριλίου, καθημερινή, που δεν έχει την πιο υψηλή επισκεψιμότητα. Έχουν γίνει πάρα πολλά γυρίσματα σε αρχαιολογικούς χώρους, έχουν γίνει παραστάσεις σε αρχαία θέατρα. Η Επίδαυρος δεν καταπονείται κάθε Καλοκαίρι με τους χιλιάδες θεατές, από τα σκηνικά, τους ήχους;», αναρωτήθηκε ο κ. Σκουρολιάκος.

«Δεν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα»

Και συνέχιζε τονίζοντας πως κατά την άποψή του δεν υπάρχει πολιτικό σκοπιμότητα πίσω από το θέμα: «Δεν φαντάζομαι ότι υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα, είναι επιστήμονες, αλλά δεν συνυπολόγισαν κάποιες παραμέτρους, θα μπορούσε να βρεθεί λύση, στο χρόνο, στη χρησιμοποίηση του χώρου, κτλ. Κάνω έκκληση στην υπουργό και τον υφυπουργό Πολιτισμού, στο ΚΑΣ, όταν λέμε ότι ο πολιτισμός είναι βαριά βιομηχανία, θα πρέπει να βρούμε τρόπο να λειτουργήσει. Με μία τέτοια παραγωγή όπως του BBC, θα ταξιδέψουν οι εικόνες της Ακρόπολης, του Σουνίου, της χώρας, σε όλο τον κόσμο», υπογράμμισε ο ίδιος.

«Χρειάζεται ενίσχυση ο γηγενής κινηματογράφος»

Σύμφωνα με όσα τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Σκουρολιάκος: «Δεκαετίες τώρα γκρινιάζουμε -και καλά κάνουμε- ότι δεν έχουμε κινηματογράφο στη χώρα γιατί είναι βιομηχανία, απαιτεί χρήματα, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε σε μεγάλες παραγωγές, κτλ. Χρειάζεται λοιπόν ενίσχυση ο γηγενής κινηματογράφος. Δεύτερον, στο πλαίσιο της ανάκαμψης, χρειάζονται επενδύσεις και στον κινηματογράφο, γιατί είμαστε προνομιούχος χώρα. Έχουμε το φυσικό σκηνικό της Ελλάδας, με τα νησιά, τα βουνά, κάθε σημείο της Ελλάδας να είναι ένα έτοιμο ντεκόρ, το ελληνικό φως με τοποίο θέλουν να δουλέψουν όλοι οι διευθυντές φωτογραφίας και οι οπερατέρ του κόσμου».

Τέλος υπενθύμισε ορισμένα πετυχημένα παραδείγματα: «Εγινε π.χ. το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι στην Κεφαλλονιά, για δέκα χρόνια βούλιαξε από τον τουρισμό. Έγινε το Mamma Mia στη Σκόπελο, επίσης. Αλλά η συνέχειά του, δεν έγινε στην Ελλάδα! Δεν υπήρχε κανένα πλαίσιο, οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν το είχαν φροντίσει, δεν τους ενδιέφερε».