Απ. Βεσυρόπουλος: Με τις πρωτοβουλίες μας διορθώνουμε φορολογικά λάθη

Απ. Βεσυρόπουλος: Με τις πρωτοβουλίες μας διορθώνουμε φορολογικά λάθη

Το άνοιγμα της ηλεκτρονικής εφαρμογής της ΑΑΔΕ, για την νέα πάγια ρύθμιση των 24 και 48 δόσεων για τις οφειλές προς την εφορία, ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, στο πλαίσιο ενημέρωσης των βουλευτών για τροπολογία που αφορά θέματα σχετικά με τις αποδοχές που εισπράχθηκαν αναδρομικά εντός του 2013 από συνταξιούχους και το τέλος ταξινόμησης επιβατηγών ΙΧ.

Η τροπολογία, που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για τη φορολογική μεταρρύθμιση, “μπορεί να συγκεντρώσει την ευρεία συναίνεση της Βουλής” εκτίμησε ο κ. Βεσυρόπουλος.

Το πρώτο άρθρο αναφέρει ότι οι οφειλές από πράξεις διοικητικού προσδιορισμού του φόρου που εκδόθηκαν μέχρι τις 31/12/2019, με βάση στοιχεία που είχε στη διάθεσή της η φορολογική διοίκηση, για αποδοχές που εισπράχθηκαν αναδρομικά εντός του 2013, καθίστανται ληξιπρόθεσμες στις 29/5/2020.

Όπως είπε ο υφυπουργός για τη Φορολογική Πολιτική και τη Δημόσια Περιουσία, η τροπολογία αντιμετωπίζει ένα υπαρκτό πρόβλημα. “Μετά από διασταυρώσεις με τη φορολογική διοίκηση διαπιστώθηκε ότι ένα μεγάλο ποσοστό αναδρομικών συντάξεων εισπράχθηκαν το 2013 από τους δικαιούχους, οι οποίοι όμως δεν συμπεριέλαβαν τα ποσά αυτά στη δήλωσή τους, Για το λόγο αυτό η ΑΑΔΕ, προέβη στην έκδοση πράξεων διοικητικού προσδιορισμού του φόρου γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Μεταξύ των εκκαθαρίσεων που έγιναν, προέκυψαν και πράξεις προσδιορισμού φόρου που εκδόθηκαν, παρά το γεγονός ότι τα εισοδήματα αυτά είχαν συμπεριληφθεί από τους φορολογούμενους, με δηλώσεις που είχαν υποβάλει”. Αυτονόητα, σημείωσε, αυτές οι περιπτώσεις θα διορθωθούν από την φορολογική διοίκηση.

 

 

Νομοθετική πρωτοβουλία για τη διευκόλυνση του πολίτη – Ενδεχόμενη μη επιβολή προστίμων σε συνταξιούχους, που έλαβαν καθυστερημένα την πρώτη τους σύνταξη, για τα μη δηλωθέντα εισοδήματά τους

 

Όπως, ωστόσο, τόνισε ο κ. Βεσυρόπουλος, το ζητούμενο είναι αυτά τα λάθη να διορθωθούν με μια άμεση διαδικασία που θα διευκολύνει τον πολίτη. “Και η λύση θα δοθεί με την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης που θα αφορά στο κανονιστικό πλαίσιο του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, που έρχεται προς ψήφιση τις επόμενες ημέρες”.

Εισάγουμε συνεπώς μια συνολική λύση για τη διευκόλυνση του πολίτη και προβλέπουμε ότι η λύση αυτή θα εφαρμοστεί και στην περίπτωση των αναδρομικών είπε ο κ. Βεσυρόπουλος.

Παράλληλα, ο κ. Βεσυρόπουλος επισήμανε ότι μέσω της νέας διαδικασίας θα αντιμετωπιστεί και η κατηγορία των συμπολιτών μας “που έλαβαν την πρώτη τους σύνταξη καθυστερημένα, σε χρόνο μεταγενέστερο από αυτόν που ανάγονται τα σχετικά ποσά”. Η νέα διαδικασία θα δώσει στη φορολογική διοίκηση τη δυνατότητα να προβεί σε διορθωτική παρέμβαση με βάση τα στοιχεία που θα προσκομιστούν στις αρμόδιες ΔΟΥ, για να διασφαλιστεί η φορολόγηση των σχετικών ποσών στη χρήση που πράγματι ανάγονται, και όχι στο έτος που εισπράχθηκαν.

Ενημέρωσε ακόμη ότι “με νομοθετική μας πρωτοβουλία θα μειωθούν σημαντικά οι επιβαλλόμενες προσαυξήσεις σε συνταξιούχους που έλαβαν καθυστερημένα την πρώτη τους σύνταξη, για τα μη δηλωθέντα εισοδήματά τους και εξετάζεται το ενδεχόμενο να μην επιβληθούν τα σχετικά πρόστιμα”.

 

 

Δεν θα υπάρξει αύξηση στα τέλη ταξινόμησης έως το τέλος 2020 λόγω της νέας διαδικασίας υπολογισμού εκπομπών CO2

 

Αναφερόμενος στο δεύτερο άρθρο της τροπολογίας, ο κ. Βεσυρόπουλος είπε ότι οι τιμές της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων, για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης θα εξακολουθούν να λαμβάνονται υπόψη με βάση την τυποποιημένη διαδικασία δοκιμών του νέου ευρωπαϊκού κύκλου οδήγησης, έως την 31/12/2020. Όπως εξήγησε, από την 1/1/2021, θα λαμβάνονται υπόψιν οι τιμές της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων σύμφωνα με τη παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων από την οποία προκύπτουν αυξημένες τιμές σε σχέση με τη προηγούμενη μέθοδο. Η προηγούμενη μέθοδος στηρίζεται σε εργαστηριακές συνθήκες, αλλά η νέα υπολογίζει τους ρύπους με βάση τις πραγματικές συνθήκες.

Ο κ. Βεσυρόπουλος υπενθύμισε ότι η τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει και διαμορφώνει το τέλος ταξινόμησης, και σε κάποιες περιπτώσεις τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατηγών αυτοκινήτων. Εάν η νέα μέθοδος εφαρμοστεί χωρίς προσαρμογή, θα οδηγήσει σε δυσανάλογες επιβαρύνσεις των νέων αυτοκινήτων που ταξινομούνται από την 1/3/2020.

Με την τροπολογία, δίνεται παράταση στη χρήση της προηγούμενης μεθόδου έως τις 31/12/2020. Έτσι διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει αύξηση στο τέλος ταξινόμησης ή και στα τέλη κυκλοφορίας για οχήματα που θα ταξινομηθούν έως το τέλος του 2020 είπε ο υφυπουργός Οικονομικών.

Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι με την παράταση που δίδεται, θα υπάρξει και ο απαραίτητος χρόνος για τη διαμόρφωση μιας μεθόδου αντιστοίχησης των τιμών του διοξειδίου του άνθρακα, όπως προκύπτουν από τις δύο μεθόδους, προκειμένου να αποφευχθούν δυσανάλογες επιβαρύνσεις στις τιμές αλλά και στα τέλη των αυτοκινήτων.

Τέλος, ο κ, Βεσυρόπουλος ζήτησε τη θετική ψήφο της Βουλής και στο σύνολο του ασφαλιστικού νομοσχεδίου καθώς διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του συστήματος για 50 χρόνια. “Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν κάνει διαχείριση, υλοποιεί βαθιές και τολμηρές μεταρρυθμίσεις. Προχωρά σε μεγάλες αλλαγές. Δίνει λύσεις σε προβλήματα που προέρχονται από το παρελθόν” κατέληξε ο κ. Βεσυρόπουλος.

©Πηγή: amna.gr