Ως 15/3 οι προτάσεις για τον διαγωνισμό καμπάνιας για fake news

Ως 15/3 οι προτάσεις για τον διαγωνισμό καμπάνιας για fake news

Δημιουργικό διαγωνισμό για την υλοποίηση πρωτότυπης ψηφιακής καμπάνιας, η οποία θα έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας γύρω από ζητήματα παραπληροφόρησης και γραμματισμού στο Διαδίκτυο και τα κοινωνικά μέσα (media literacy), προκηρύσσει το Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης για την Ψηφιακή Επικοινωνία του ΑΠΘ (DCN-SEE), πραγματώνοντας το σλόγκαν του, #IdeasinAction (ιδέες σε δράση). 
Οι ενδιαφερόμενοι -φοιτητές δημοσιογραφίας, δημοσιογράφοι και επαγγελματίες της ψηφιακής επικοινωνίας- θα πρέπει να συγκροτήσουν ομάδες και να καταθέσουν τις προτάσεις τους ώς τις 15 Μαρτίου, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected], ώστε στη συνέχεια, οι επικρατέστερες ιδέες να προχωρήσουν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, πιθανώς ώς τα τέλη Απριλίου και γύρω στον Ιούνιο να επιλεγεί η πιο “δυνατή” υποψηφιότητα,  η οποία θα λάβει μικροχρηματοδότηση από τη Facebook, ώστε να υλοποιηθεί. Η μικροχρηματοδότηση που προσφέρει ο τεχνολογικός κολοσσός ανέρχεται σε 3000 ευρώ, αλλά αν οι καλές ιδέες είναι περισσότερες της μίας, τότε δεν αποκλείεται το ποσό να “σπάσει” σε τμήματα, για να χρηματοδοτηθούν περισσότερες της μίας ιδέες.
 Oι λεπτομέρειες γύρω από τον διαγωνισμό παρουσιάστηκαν σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Όπως επισήμανε ο διευθυντής του DCN-SEE, Νίκος Παναγιώτου, αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, η πρόσκληση #IdeasinAction αφορά ουσιαστικά την κατάθεση ιδεών που θα έχει μια ομάδα προσώπων για την ανάπτυξη μιας ψηφιακής καμπάνιας, γύρω από ζητήματα παραπληροφόρησης και ψευδών ειδήσεων, αλλά και γενικότερα σχετικά με τον χειρισμό του ψηφιακού περιεχομένου με ασφάλεια και υπευθυνότητα. «Αφού κατατεθούν οι ιδέες, θα τις αξιολογήσει επιτροπή και θα προχωρήσουμε στην υλοποίησή τους», σημείωσε, τονίζοντας ότι το DCN-SEE σύντομα θα ανακοινώσει περισσότερες και πολύ σημαντικές συνέργειες. 
Αναφερόμενος γενικότερα στη λειτουργία του Κέντρου επισήμανε ότι καταβλήθηκε πολλή προσπάθεια, προκειμένου το DCN-SEE να έχει ως έδρα του τη Θεσσαλονίκη, ώστε να αναδειχτεί ο ρόλος της πόλης κι ευρύτερα της χώρας στην ανάπτυξη καινοτομίας στον χώρο της ψηφιακής επικοινωνίας, να κινητοποιηθούν διαθέσιμοι πόροι και να αξιοποιηθεί το σημαντικότερο asset της περιοχής, το ερευνητικό δυναμικό της κι η δυνατότητά του να παράγει καινοτομία. 
Από την πλευρά του, ο αντιπρύτανης Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, αναπληρωτής καθηγητής Ευστράτιος Στυλιανίδης, επισήμανε ότι η υποστήριξη δράσεων έρευνας και καινοτομίας αποτελεί γενικά προτεραιότητα για την αντιπρυτανεία, «και το συγκεκριμένο Κέντρο όχι μόνο συνδράμει στην ανάπτυξη καινοτομίας, αλλά και στηρίζει την εξωστρέφεια του ΑΠΘ, που είναι βασική στρατηγική για νέες πρυτανικές αρχές». 
Χαρακτήρισε ως πολύ σημαντική την άμεση σύνδεση του Κέντρου με μεγάλους φορείς του εξωτερικού, η οποία αναμένεται να δώσει -όπως είπε- προστιθέμενη αξία καταρχήν στο Κέντρο και μετά συνολικά στο ΑΠΘ, ενώ πρόσθεσε ότι εξίσου σπουδαίο είναι ότι το DCN-SEE καλύπτει τον ευρύτερο χώρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μέσα από τέτοιες ενέργειες πρόσθεσε, «γεννιούνται καινούργια πράγματα, νέα ερευνητικά προγράμματα, συνέργειες και δικτυώσεις, ενώ με την εύρεση πρόσθετων πόρων δημιουργούνται και θέσεις εργασίας για νέα παιδιά, που θα μείνουν εδώ, θα δημιουργήσουν και θα δουλέψουν εδώ».
Τα χρονοδιαγράμματα του διαγωνισμού παρουσίασε η διευθύντρια επικοινωνίας του DCN-SEE, Μαριάννα Τανάγια, επισημαίνοντας ότι το σλόγκαν του Κέντρου, το «ideas in action», τίθεται για πρώτη φορά σε εφαρμογή, μέσω του διαγωνισμού, ενώ ο πρόεδρος του Digital Communication Network (DCN), Arthur Gurau, παρουσίασε ήδη υλοποιημένες και επικείμενες δράσεις του Δικτύου, το οποίο -μεταξύ άλλων- έχει «χαρτογραφήσει» τις/τους influencers σε 28 χώρες, έχει υλοποιήσει διάφορες καμπάνιες ευαισθητοποίησης, όπως για παράδειγμα η #profesoriculmpact («καθηγητές με αντίκτυπο») για την εκπαίδευση στη Μολδαβία, ενώ έχει δημιουργήσει την εφαρμογή Votemeapp, η οποία βοηθά στην επιλογή τοπικών ηγετών -μέσα από το δίκτυο του DCN- για την αντιμετώπιση διάφορων κοινωνικών ζητημάτων._
Αλ.Γ 
 

©Πηγή: amna.gr